The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary

The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Issue no. 1 / 2007  
         
  Article:   MARIE, FILLE D’ISRAËL SELON LA TRADITION JOHANNIQUE / MARY, DAUGHTER OF ISRAEL, AFTER THE JOHANNINE TRADITION.

Authors:  YVES-MARIE BLANCHARD.
 
       
         
  Abstract:  Maria, fiica lui Israel, după tradiţia ioaneică. În Evanghelia a patra există doar două referiri la Maica Domnului: episoadele de la Cana Galileii, respectiv de la picioarele crucii, când Hristos o încredinţează pe Maria apostolului Ioan. În afară de faptul că numele ei nu apare menţionat niciodată, cele două episoade mai au în comun câteva lucruri: folosirea repetată a cuvântului „mamă”, vocativul „femeie”, şi motivul „ceasului”. Deşi denumirea de „fiică a lui Israel” nu îi este acordată niciunde în Evanghelie, apropierea care poate fi stabilită între aceste apariţii ale Maicii Domnului şi două pasaje paralele din Vechiul Testament ne-ar putea permite să o presupunem. În naraţiunea vindecării lui Neeman sirianul (2 Regi, 5) apare o tânără evreică numită „fiica lui Israel” care îndeplineşte un rol asemănător cu al Mariei la Cana. Pe de altă parte, profetul Zaharia, care prevesteşte Intrarea Domnului în Ierusalim, moment care declanşează faptele ce vor culmina cu răstignirea, foloseşte expresia :”Bucură-te foarte, fiica Sionului”. Dacă aceste legături sunt reale, atunci Fecioara Maria este fiica lui Israel şi în egală măsură, mama Noului Israel, Biserica.  
         
     
         
         
      Back to previous page